18.5.08

Wake Up! Jag har hela listan


Eftersom jag ändå var inne på Wake Up-temat i förra bloggningen… här en fånig bonus i form av min Top 10-lista över mest iTunes-spelade Wake Up-låtar.
1. Wake Up Everybody – Harold Melvin & The Bluenotes
2. Wake Up Alone – Amy Winehouse
3. Wake Up – Lo-Fi-Fnk
4. Wake Up Sunshine – Chicago
5. Wake Up - Roy Wood
6. Wake Up and Make Love with Me – Ian Dury and the Blockheads
7. Siesta/Wake Up!!!!!! That's What You Said – Billy Cobham
8. Wake Up, Robert – Prince Albert Hunt's Texas Ramblers
9. When You Gonna Wake Up – Bob Dylan
10. Wake Up Call - Mikey Dread

10 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerande Wake Up-lista, jag kan inte ens komma på en enda Wake Up-låt, däremot många många sleep-låtar har jag i min IPod. Konstigt.

Anonym sa...

Vakna Kjelle, det saknas ju en med XTC... va tusan hette den nu igen... just det: Wake up!

Anonym sa...

thetill: det fina med itunes är att man inte behöver tänka ut såna här listor, de bara finns där...
Stefan, jag har inte lagt in den i itunes...

Anonym sa...

tips på guldkorn: Gimmicks - Visst är du kär http://www.zshare.net/audio/12308866d08b1e5b/

Anonym sa...

Tack, Andreas – Leif Carlqvist är en av de stora i svensk pophistoria!

Anonym sa...

Ja, jag är faktiskt förbluffad över att inte hört dem tidigare! Förbisedda pärlor.

För att även göra ett tillägg till inlägget:
Wake Up Boo! - Boo Radleys

Anonym sa...

jag minns en hemsk sång som flödade ur radion när man var liten, typ, "Vakna nu, Anneli"...

Anonym sa...

Ingen av dessa är med på min lista...

som nog består av

1. Wake Up - Arcade Fire

Martin sa...

http://redkelly.blogspot.com/2008/05/al-robinson-wake-up-imperial-5762.html

Ozjeppe sa...

Nämen, glöm inte "Wake up dead man" med U2 (och kanske "Wake up little Susie" - helst i coverversion av Simon & Garfunel, då)!